پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور در سفر به استان قم، با مراجع دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار که در دفتر ایشان انجام شد ضمن خوش‌آمـد گویی بـا اشاره بـه فعالیت‌‌هـای شبانه‌روزی دولت خطاب به رئیس‌جمهور، افزود: شمـا زنـدگی ساده‌ای دارید و به فکر خدمتگزاری به مردم و معتقد به مبانی دینی هستید که آثار آن درسطح جامعه نمایان است و اینها مسائلی است که نمی‌توان آنرا نادیده گرفت وجای قدردانی دارد.[قدردانی از مواضع انقلابی آیت‌‌الله نوری همدانی]

وی در ادامـه تـوجه ویژه به مسائل و موضوعات فرهنگی جامعه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: فرهنگ نسبت بـه مـوضوعات اقتصادی و سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار است، از اینرو ضرورت دارد که هر چه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین، نهادینه شدن امر به معروف و نهی‌ از منکر در جامعه را خواستار شد.

آیت ‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود بـا اشـاره بـه مسائل اقتصـادی کشور اظهار امیدواری کرد دولت و مجلس دست به دست هم هدفمند کردن یارانه‌ها را بـه سرانجام مناسبی برسانند و مردم را از نگرانی خارج کنند.

دیدار رئیس‌جمهور با آیت‌الله سبحانی.
 
 دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار آیت‌الله سبحانی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت و وضع کشور در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی ارائه کرد.

وی اظهارداشت: امروز گرایش بشر به ارزش‌های اسلامی و الهی در حال گسترش و مطالبات فرهنگ دینی مردم روزافزون است.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه دولت درسال آینده اقدامات ویژه‌ای در زمینه فرهنگ در دستور کار خود دارد، خاطرنشان کرد: در سال آینده حمایت از مراکز فرهنگی و تقویت تولیدات بخش فرهنگ توسعه بیشتری خواهد داشت.

 دیدار رئیس جمهور از کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی
 
آقای احمدی نژاد در این بازدید بـا قسمت‌هـای مختلف این گنجینه بـزرگ میـراث مکتوب کشورمان آشنا شد.

کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی از بزرگ ‌تـرین کتابخانه‌های کشور و خاورمیانه است که با بیش از 250 هزار جلد هزار کتاب چاپی و 25 هزار جلد کتاب خطی پذیرای محققان و پژوهشگران ایران و جهان است.

 آغاز ساخت 789 واحد مسکن ایثارگران قم 
 
طرح یادگاران ایثار و شهادت در 13 هکتار جزو طرح های مسکن مهر است که برای جانبازان زیر 25 درصد پیش بینی شده است.

برای این طرح، اعتباری افزون بر 300 میلیارد ریال نیاز است که 160 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات دولت برای مسکن مهر تامین می‌شود و بقیه را خانواده‌های ایثارگر می‌پردازند.

افتتاح صحن جدید حرم حضرت معصومه (س)  
 
 طرح ضلع غربی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
 
این طرح شامل 20 هزار مترمربع صحن جدید، کتابخانه مسجد اعظـم و مـرمت پل آهنچی با قدمتی حدود 80 سال است که با اعتباری افزون بر 175 میلیارد ریال از اعتبارات ملی احداث شده است. این طرح‌ها در مدت 2 سال از اسفند 86 تا اسفند 88 ساخته شده است.

کتابخانـه بزرگ مسجد اعظم (کتابخانه جدید مرحوم آیت الله العظمی بروجردی) هـم کـه به دست رئیس جمهور افتتاح شد در 4 طبقه و بـا 4 هـزار و 700 مترمربع ساخته شده و مجهز بـه آخرین فناوری کتابداری در جهان است. 

کد خبر 103726

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز